google-site-verification=jrFRO6oYNLK1iKh3HkH_yKgws4mFcOFcPvOCyqbqAnk
Pakistan's Premier Multilingual News Agency

بیانیه مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خصوص ترور شهید محسن فخری زاده

(جی این پی) 10 آذر ماه 1399
شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه 7 آذر ماه در استان تهران هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید. وی یک مقام رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و ترور ایشان نقض آشکار حقوق بین الملل، مخالف منشور ملل متحد و قوانین و نرم های شناخته بین المللی است. در کنار ایشان برخی از دیگر شهروندان جمهوری اسلامی ایران نیز شهید و یا زخمی شده اند که به نوبه خود، این حمله را به یک اقدام ضد حقوق بشری و باعث نقض حق حیات تبدیل می کند.
رد پای رژیم تروریستی و جنایتکار صهیونیستی (اسرائیل) در این ترور ناجوانمردانه مشهود است و هر گونه مسئولیت حقوقی این ترور متوجه این رژیم و هم پیمانان آن خواهد بود. این ترور در چهارچوب ترورهای زنجیره‌ای است که رژیم صهیونیستی در ایران و در منطقه انجام داده است و از این رو، یک تروریسم دولتی به حساب می آید.

انتظار می رود تمامی کشورها به ویژه مدعیان دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، واکنش درست و شایسته ای به این اقدام ترویستی نشان دهند.
جمهوری اسلامی، جامعه بین المللی- خصوصا مقامات اتحادیه اروپا و پایتخت های اروپایی را به پایان دادن به استانداردهای دوگانه خود و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی و برخورد شفاف با آن فرا می خواند. این ترور نشان می دهد که دشمنان دیپلماسی در روزهای پر اضطرابی به سر می برند و قصد دارند با به اغتشاش کشاندن منطقه، صلح و امنیت جهانی را به خطر بیاندازند.
یک هدف مهم جنگ طلبان آمریکایی- اسرائیلی و شرکای منطقه ای آنان، تحمیل شرایط ویژه ای در منطقه خاورمیانه است تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.
جمهوری اسلامی ایران ضمن هوشیاری نسبت به توطئه های دشمنان صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان، حق خود برای پاسخ به این جنایت و تنبیه عاملین و آمرین را محفوظ می دارد.
اگر دولت یا فردی تصور کند که می تواند با ابزار ترور مانع از پیشرفت و اعتلای ایران در مسیر علم، دانش و فناوری شود، تصورات او کاملا غلط است. تلاش برای پیشرفت و موفقیت در تمامی حوزه های علمی با قوت و سرعت ادامه خواهد یافت.
سفارت جمهوری اسلام ایران، ضمن محکوم کردن این ترور جنایتکارانه از تمامی دولت ها و شخصیت های آزاده و حقیقت طلب می خواهد صدای خود را در مخالفت با این اقدام وحشیانه بلند کنند و نگذارند دشمنان اسلام و مسلمین با این ترورها راه را بر توسعه و بالندگی کشورهای منطقه ببندند. همه باید نسبت به عواقب خطرناک چنین حرکت هایی در این منطقه هوشیار باشند. ناکام گذاردن دشمنان در نقشه شوم خود برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در این منطقه، صرفا با اقدام هماهنگ و همدلانه کشورهای منطقه در مقابل دشمنان میسر می شود.

google-site-verification=jrFRO6oYNLK1iKh3HkH_yKgws4mFcOFcPvOCyqbqAnk